Torsdag

Började dagen med att baka bröd. Finns det något godare en nybakat bröd till frukost.



Här kommer recept:
2 dl vetemjöl, 2 dl grahamsmjöl, 1 1/2 dl vetekli, 1/2 dl vetekross, 3/4 dl linfrö, 1 dl solroskärnor, 1tsk salt, 2 tsk bakpulver, 1 dl sirap, 3 dl filmjölk.
Som sagt sen kan man ju ha i allt efter tycke och smak, jag hade även i torkade aprikoser i bitar..
Läg i en form. Grädda i ugnen på 175g. i 1 timme. Tack Hanna för receptet..

Medans brödet stod i ugnen skulle jag försöka ge mig på att montera ihop en vanlig simpel klädhängare som jag köpte på Ikea igår, men det gick inte alls. Jag la det åt sidan ett tag.

Tänkte visa några av mina blomster arangemang jag gjorde härom dagen..





Älskar att hålla på att skapa, inreda. Man borde ju tänka till lite och se vad det finns för möjligheter att utvecklas till något annat, byta yrke helt enkelt.









Nej nu ska här städas, sätta upp nya gardiner. Gäller att passa på när Liam sover..
Ha en bra dag.
Kram

Kommentarer
Postat av: Erika

Är såå jätteglad att du är tillbaka i bloggvärlden igen,läste din blogg flitigt förut å har kikat in varje dag sen du la det på is för att se om du börjat blogga igen!



Nu verkar det som det är så att du fastnat lite igen fört,å det är ja jätteglad för,din blogg är TOPPEN! Å du inspererar såååå mkt med bakning å pyssel å så är det himla kul att se bilder på dina fina pojkar!



Hoppas du får en jättebra dag!



Stor Kram Erika (en trogen läsare)

2010-02-25 @ 13:15:28
Postat av: Kerstin

Så fina bilder....

Och vilken goding...



Kram

Kerstin/Farmor

2010-02-27 @ 14:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0